1. Co to jest Polityka prywatności?
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników, w związku z korzystaniem przez nich z usług świadczonych drogą elektroniczną przez firmę Empireum Piotr Dopieralski z siedzibą w Jabłonnie. Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie przepisów prawa w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”) oraz pozostałe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781). Niniejsza Polityka realizuje wobec Użytkownika/Klienta obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO.
2. Definicje
Administrator – Empireum Piotr Dopieralski z siedzibą w Jabłonnie, adres: ul. Chotomowska 30, 05-110 Jabłonna NIP 956-169-75-98 REGON 871253324
Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
Klient – każdy Użytkownik, który dokonuje zakupu w Sklepie internetowym
Polityka – niniejsza Polityka prywatności
Regulamin – regulamin sklepu internetowego dostępny pod adresem
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Sklep internetowy
3. Kto jest administratorem?
Administratorem jest Piotr Dopieralski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Empireum z siedzibą w Jabłonnie, adres: ul. Chotomowska 30, 05-110 Jabłonna. Z administratorem można skontaktować się pisemnie za pomocą poczty tradycyjnej na ww. adres lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: info@empireum.com.pl.
4.Jakie są cele i jakie są podstawy przetwarzania danych?
Administrator w zakresie korzystania ze Sklepu internetowego przetwarza dane osobowe w różnych celach, które wskazane zostają poniżej.
Rejestracja/logowanie w Sklepie internetowym
Użytkownicy dokonujący rejestracji w Sklepie internetowym poprzez założenie konta Klienta poproszeni są o podanie adresu e-mail. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne do rejestracji w Sklepie internetowym.
Dane są przetwarzane:
- w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem konta w Sklepie internetowym. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. niezbędność przetwarzania do wykonania umowy.
Prowadzenie konta Klienta
Użytkownicy dokonując rejestracji w Sklepie internetowym poprzez założenie konta Klienta uzyskują dostęp do panelu obsługi Klienta. Do obsługi konta Klienta niezbędne jest podanie adresu e-mail. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niepodanie adresu e-mail uniemożliwia prowadzenie konta Klienta.
Dane są przetwarzane:
- w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem konta w Sklepie internetowym. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. niezbędność przetwarzania do wykonania umowy;
- marketingowych Administratora. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) tj. uzasadniony interes administratora. Uzasadnionym interesem administratora jest reklamowanie swoich produktów/usług.
Składanie zamówienia
Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest dobrowolne, ale niezbędne w celu realizacji zamówienia oraz doręczenia zamówionego towaru. Dane niezbędne do realizacji zamówienia są następujące: imię, nazwisko, adres doręczenia zamówienia, nr telefonu
Dane są przetwarzane:
- w celu zawarcia umowy sprzedaży i realizacji złożonego zamówienia. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy;
- w celu wystawienia faktury VAT oraz pozostałych obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
Kontakt z Biurem Obsługi Klienta (mailowy bądź telefoniczny)
W celu uzyskania pomocy lub odpowiedzi na zapytanie niezbędne jest podanie adresu e-mail bądź nr telefonu, a także innych danych (np. w celu identyfikacji). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu skorzystania z pomocy Działu Obsługi Klienta.
Dane są przetwarzane:
- w celu identyfikacji osoby zgłaszającej zapytanie złożone telefonicznie bądź mailowo. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. uzasadniony interes administratora. Uzasadnionym interesem administratora jest: zapewnienie komunikacji Administratora z osobą zgłaszającą zapytanie/Klientem/Użytkownikiem.
Ponadto we wszystkich wymienionych powyżej procesach przetwarzania danych osobowych Administrator przetwarza dane:
- w celach analitycznych i statystycznych. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) uzasadniony interes administratora. Uzasadnionym interesem administratora jest: prowadzenie analiz zachowań oraz aktywności Użytkowników/Klientów, a także ich preferencji mających na celu poprawę jakości oraz adekwatności stosowanych funkcjonalności i usług świadczonych przez Administratora;
- ew. ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) uzasadniony interes administratora. Uzasadnionym interesem administratora jest: ochrona praw administratora.
Marketing własny
Administrator może przetwarzać wszelkie pozyskane przez siebie dane w celu realizowania działań marketingowych. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. uzasadniony interes. Uzasadnionym interesem administratora jest promocja własnej działalności czy towarów.
5. Jakie Użytkownik/Klient ma prawa?
1. Każdemu Użytkownikowi/Klientowi przysługuje:
- prawo dostępu do swoich danych oraz do otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) danych;
- prawo do usunięcia danych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych:
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do przenoszenia danych;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, przy czym do czasu cofnięcia zgody Administrator ma prawo przetwarzać dane osobowe i odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
2. Wniosek dotyczący realizacji praw opisanych powyżej powinien być złożony za pośrednictwem poczty tradycyjnej bądź elektronicznej na adres Administratora wskazany w pkt 3 powyżej. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania bądź zidentyfikować osoby składającej wniosek, zwróci się o dodatkowe informacje. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie miesiąca od dnia otrzymania wniosku. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje składającego wniosek o przyczynach takiego przedłużenia.
6. Kto jest odbiorcą danych Użytkownika/Klienta?
- Administrator może przekazać dane Użytkownika/Klienta następującym odbiorcom: firmom kurierskim, poczcie polskiej, firmom logistycznym.
- Administrator może także przekazać dane Klienta organom administracji publicznej lub sądowej zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych np. organom ścigania.
7. W jakim okresie dane Użytkownika/Klienta będą przetwarzane?
Dane Użytkownika/Klienta będą przetwarzane przez czas trwania umowy, a po tym okresie przez okres wymagany przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w tym – w celu ew. ustalenia i dochodzenia roszczeń – przez okres określony przepisami dochodzenia roszczeń. W przypadku przetwarzania danych w związku z uzasadnionym interesem administratora, dane będą przetwarzane do momentu osiągnięcia celu lub wniesienia skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
8. Czy dane Użytkownika/Klienta są przekazywane do państw trzecich?
Co do zasady dane Użytkownika/Klienta nie są przekazywane do państw trzecich tj. poza obszar EOG.
9. Postanowienia końcowe
- W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką obowiązują przepisy RODO oraz ustawy o ochronie danych.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszej Polityki.
- O wszelkich zmianach Administrator niezwłocznie poinformuje.
- W Sklepie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych (np. producentów sprzedawanych przez Administratora towarów. Takie strony internetowe działają niezależnie i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Administratora. Strony te mogą posiadać własne polityki prywatności oraz regulaminy, z którymi należy się zapoznać.
- W razie wątpliwości odnośnie któregokolwiek z zapisów niniejszej Polityki, prosimy o kontakt z Administratorem – dane w pkt 3 powyżej bądź w zakładce „Kontakt”
Załącznik do Polityki prywatności
Polityka cookies
1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfonu – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m. in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
2. Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez stronę Sklepu internetowego można podzielić na różne rodzaje, według następujących kryteriów:
2.1. Ze względu na ich dostawcę:
1) własne (tworzone przez stronę Sklepu Internetowego Administratora) oraz
2) należące do osób/podmiotów trzecich (innych niż Administrator)
2.2. Ze względu na ich okres przechowywania na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego:
1) sesyjne (przechowywane do czasu wylogowania się ze Sklepu Internetowego lub wyłączenia przeglądarki internetowej) oraz
2) stałe (przechowywane przez określony czas, zdefiniowany przez parametry każdego pliku lub do czasu ręcznego usunięcia)
2.3. Ze względu na cel ich stosowania:
1) niezbędne (umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony Sklepu Internetowego),
2) funkcjonalne/preferencyjne (umożliwiające dostosowanie strony Sklepu Internetowego do preferencji osoby odwiedzającej stronę),
3) analityczne i wydajnościowe (gromadzące informacje o sposobie korzystania ze strony Sklepu Internetowego),
4) marketingowe, reklamowe i społecznościowe (zbierające informacje o osobie odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego w celu wyświetlania tej osobie spersonalizowanych reklam i prowadzenia innych działań marketingowych w tym również na stronach internetowych odrębnych od strony Sklepu Internetowego, takich jak portale społecznościowe
3. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących konkretnych celach:
3.1. Cele stosowanie plików Cookies w Sklepie Internetowym Administratora:
1) identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania, że są zalogowani (pliki Cookies niezbędne)
2) zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia (pliki Cookies niezbędne)
3) zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do Sklepu Internetowego (pliki Cookies niezbędne lub/i funkcjonalne/preferencyjne)
4) dostosowywania zawartości strony Sklepu Internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Sklepu Internetowego (pliki Cookies funkcjonalne/preferencyjne)
5) prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Sklepu Internetowego (pliki Cookies statystyczne)
6) remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Sklep Internetowy poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w sieci reklamowej firmy Google Ireland Ltd. oraz Facebook Ireland Ltd. (pliki Cookies marketingowe, reklamowe i społecznościowe)
4. Sprawdzenie w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies (w tym okres funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) są wysyłane w danej chwili przez stronę Sklepu Internetowego jest możliwe w następujący sposób:
W przeglądarce Chrome:
1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, 2) przejdź do zakładki „Pliki cookie”.
W przeglądarce Firefox:
1) w pasku adresu kliknij w ikonkę tarczy po lewej stronie, 2) przejdź do zakładki „Dopuszczone” lub „Zablokowane”
3) kliknij pole „Ciasteczka śledzące między witrynami”, „Elementy śledzące serwisów społecznościowych” lub „Treści z elementami śledzącymi
W przeglądarce Internet Explorer:
1) kliknij menu „Narzędzia”, 2) przejdź do zakładki „Opcje internetowe”, 3) przejdź do zakładki „Ogólne”, 4) przejdź do zakładki „Ustawienia”, 5) kliknij pole „Wyświetl pliki”
W przeglądarce Opera:
1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, 2) przejdź do zakładki „Pliki cookie”
W przeglądarce Safari:
1) kliknij menu „Preferencje”, 2) przejdź do zakładki „Prywatność”, 3) kliknij w pole „Zarządzaj danymi witryn”
Niezależnie od przeglądarki, za pomocą narzędzi dostępnych np. na stronie: https://www.cookiemetrix.com/
5. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).
6. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Firefox
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Opera
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Microsoft Edge
7. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki i analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepie Internetowym i analizie ruchu w Sklepie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy. Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie Internetowym gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzjących Sklep Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
8. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania do Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego – w tym celu można na przykład zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.