Zasady ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę pod adresem https://medyczne24.pl. Sprzedawcą jest Piotr Dopieralski dostępny pod adresem ul. Chotomowska 30, 05-110 Jabłonna prowadzący działalność na podstawie jednoosobowej działalności gospodarczej firmą EMPIREUM Dopieralski Piotr podlegający wpisowi do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej wpisany pod numerem NIP: 9561697598, REGON : 871253324 zwany także zamiennie „usługodawcą”.
Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
- korzystając z adresu e-mail: info@empireum.com.pl,
- telefonicznie: 48 22 782 44 74, 48 503 032 313,
- faksem: 48 22 826 45 08
Zakres działalności Sprzedawcy obejmuje sprzedaż hurtową wyrobów medycznych. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym przez klienta jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji zamówienia.
Wszystkie towary oferowane w sklepie internetowym są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Warunki techniczne do korzystania ze Sklepu są następujące:
każde urządzenie umożliwiające uruchomienie przeglądarki internetowej typu: Internet Explorer (od wersji 9.0), Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera.
Definicje
- Klient- osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje zamówienia w sklepie internetowym.
- Kodeks cywilny- ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U z 2020 r. poz. 1740.)
- Konsument – klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze sklepu internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedmiot transakcji – towary i usługi wymienione i opisane na stronie internetowej sklepu internetowego.
- Regulamin- niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 poz. 344.) Rozporządzenie w sprawie ODRw sporach konsumenckich – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Dz. Urz. UE L 165, 18.6.2013, p. 1–12).
- Sklep internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.medyczne24.pl, za pośrednictwem którego klient może złożyć zamówienie.
- Sprzedawca – podmiot oferujący sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Towar- rzecz ruchoma, prezentowana w sklepie internetowym, której dotyczy umowa sprzedaży.
- Umowa sprzedaży- umowa sprzedaży towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy usługodawcą a klientem, z wykorzystaniem serwisu sklepu internetowego.
- Ustawa o Inspekcji Handlowej – ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1706).
- Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich – ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. poz. 1823).
- Ustawa o prawach konsumenta- ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
- Zamówienie – oświadczenie woli klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży.
Składanie zamówień
Wszystkie ceny uwidocznione na stronie sklepu internetowego podawane są w złotych polskich i zawierają podatki.
O łącznej cenie wraz z podatkami towaru będącego przedmiotem zamówienia, a także o kosztach dostawy oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić ich wysokości ich opłat – o obowiązku ich uiszczenia, klient jest informowany na stronie sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia oraz w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.
Zamówienia są przyjmowane:
- poprzez sklep internetowy – klikając w ikonę koszyk umieszczoną przy towarze. Po włożeniu wszystkich towarów do koszyka należy wybrać ikonę “Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Wykonanie tej czynności rodzi po stronie klienta obowiązek zapłaty za zamówiony towar.
- telefonicznie – pod numerem telefonu 0 22 826 45 08 (w godz. 8.00-14.00 od pon. do pt. )
- faxem – pod numer 0 22 826 45 08 podając nazwę produktu, ilość, oraz dane Klienta wraz z numerem telefonu.
Zamówienie jest skuteczne, jeśli klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia, podając dane kontaktowe, w tym dokładny adres, numer telefonu oraz adres e-mail.
Realizacja zamówienia
- Poprawnie złożone zamówienie zostanie niezwłocznie potwierdzone telefonicznie lub wiadomością e-mail na podany w formularzu zamówienia adres e-mail. Z chwilą otrzymania przez klienta oświadczenia sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia oraz przyjęciu go do realizacji zostaje zawarta umowa sprzedaży.
- Jeżeli opisana wyżej procedura finalizowania zamówienia nie będzie możliwa z przyczyn niezależnych od sprzedawcy, sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia.
- Jeżeli zrealizowanie zamówienia przez sprzedawcę nie jest możliwe klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
Sposoby i terminy płatności
- Dokonując zakupu towaru klient wyraża zgodę na wystawienie dokumentu sprzedaży bez podpisu.
- Płatności za zamówiony towar można dokonać za pośrednictwem przelewu na konto Sprzedawcy Raiffeisen POLBANK 43 1750 0012 0000 0000 1341 7048 lub przy odbiorze przesyłki.
- W przypadku wyboru płatności przelewem, zamówienie będzie realizowane po dokonaniu wpłaty na konto Sprzedawcy. W razie braku wpłaty na konto (przy wyborze tej formy realizacji zamówienia) w terminie 14 dni, zamówienie będzie anulowane, o czym Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- W przypadku wyboru płatności przy odbiorze przesyłki, zamówienie będzie zrealizowane po potwierdzeniu zamówienia.
Czas realizacji zamówienia, sposoby i terminy dostawy
Okres realizacji Zamówienia wynosi 48h od w przypadku towarów posiadanych przez sprzedawcę na stanie magazynowym, o czym informuje pole „dostępność”. Jeśli Sprzedawca nie posiada towaru na stanie magazynowym, w polu „dostępność” określony jest termin realizacji w tygodniach.
Do terminu realizacji zamówienia należy doliczyć termin dostawy. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy:
- Przesyłka kurierska UPS
Termin dostawy w przypadku przesyłki kurierskiej wynosi od 1-2 dni.
Koszt dostawy przy zamówieniach poniżej 1000zł netto – 20zł netto (24,6zł brutto), powyżej 1000zł netto po stronie Sprzedającego.
Odstąpienie od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od niej bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem bezpośrednich kosztów odesłania towaru, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub odebrania go przez wskazaną przez konsumenta osobę trzecią. W przypadku dostarczania towaru osobno, partiami lub w częściach termin do odstąpienia od umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniej dostarczonej rzeczy (partii, części). W razie umowy polegającej na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony termin ten liczy się od objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy.
- Do zachowania terminu oznaczonego w pkt.1 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres pocztowy Sprzedawcy lub info@empireum.com.pl.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu, który jest zgodny z ustawowym wzorem formularza, o którym jest mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, ale nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym oraz bezpośrednich kosztów zwrotu towaru).
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem środków do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić towar sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar.
- W przypadku gdy Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym, Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
Procedura reklamacyjna
Towar dostarczany przez sprzedawcę objęty jest gwarancją. Szczegóły dotyczące warunków gwarancji i serwisu określone są w załączonej do produktu karcie gwarancyjnej.
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w kodeksie cywilnym.
Przy odbiorze przesyłki Klient powinien sprawdzić w obecności kuriera lub listonosza czy opakowanie zawierające zamówiony towar nie zostało uszkodzone.
Jeśli Klient zauważy uszkodzenia, należy odmówić przyjęcia przesyłki lub sporządzić protokół uszkodzenia oraz niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę.
Po odebraniu prawidłowo zapakowanej przesyłki należy niezwłocznie sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia niezgodności w dostawie, należy zgłosić ten fakt Sprzedawcy.
Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres Sprzedawcy lub info@empireum.com.pl
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia.
W przypadku gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi Klient może zostać poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie towaru na koszt Sprzedawcy.
W przypadku zaginięcia przesyłki z winy osób trzecich, Sprzedawca zastrzega sobie 30 dni roboczych na wyjaśnienie.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
Spór wynikający z umowy zawartej pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Sprzedawcy w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do wzięcia udziału w takim postępowaniu. W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Sprzedawca każdorazowo przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Jeżeli Sprzedawca nie złożył żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
W celu skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może zwrócić się do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej na zasadach określonych w ustawie o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o:
- wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim działającym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
Konsument może również zwrócić się do powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentów, do którego zadań należy w szczególności zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności w obowiązujących w tych podmiotach regulaminach.
Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumenckich, a także pod następującym adresem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie ODRw sporach konsumenckich, Konsument może wnieść skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR znajdującej się pod następującym adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
Ochrona danych osobowych
Szczegółowe informacje w zakresie ochrony danych osobowych, udostępnione zostały Klientom w na stronie sklepu w zakładce Polityka prywatności.
Postanowienia końcowe
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu w przypadku zmiany przepisów prawa oraz zmiany sposobów płatności i dostaw w zakresie wpływającym na realizację postanowień regulaminu.
W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację na stronie oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Klienta adres e-mail.
W przypadku Klientów, którzy zaakceptowali Regulamin, mają oni prawo do wypowiedzenia zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na treść i warunki zawartych przez Klienta i Sprzedawcę Umów Sprzedaży Produktów przed zmianą Regulaminu. W zakresie nieuregulowanym niniejszym regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
ZAŁĄCZNIK NR 1 WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy).
Miejscowość, data
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Nazwa i adres przedsiębiorcy
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..…… umowy dostawy następujących rzeczy(*) ………………………………………………………….. umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*)……………………………………………………………………..………………………….. Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..………………. ……………………………………
Podpis konsumenta(-ów) (*)
Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru