Odstąpienie od umowy
Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od niej bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem bezpośrednich kosztów odesłania towaru, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub odebrania go przez wskazaną przez konsumenta osobę trzecią.
W przypadku dostarczania towaru osobno, partiami lub w częściach termin do odstąpienia od umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniej dostarczonej rzeczy (partii, części).
W razie umowy polegającej na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony termin ten liczy się od objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy.
Do zachowania terminu oznaczonego w pkt.1 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres pocztowy Sprzedawcy lub info@empireum.com.pl
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu, który jest zgodny z ustawowym wzorem formularza, o którym jest mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
Konsument może skorzystać z wzoru formularza, ale nie jest to obowiązkowe.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym oraz bezpośrednich kosztów zwrotu towaru).
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem środków do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania.
Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić towar sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar.
W przypadku gdy Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym,
Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru